Tanımlanan program çıktıları:
Program çıktılarının program eğitim amaçlarıyla uyumunu ve program eğitim amaçlarına erişilmesini nasıl desteklediği:
Program çıktıları, program eğitim amaçlarının tümünü kapsayacak şekilde planlanmıştır. Her dersin amaçları ve uygulama yöntemleri içinde mutlaka aşağıda temel hatları belirtilen program temel amaçlarının karşılanması sağlanmıştır.
Program Eğitim Amaçları |
Program Çıktıları |
Bölümümüz eğitiminde, öğrencilerin insan haklarını öğrenmeleri, kavramları ve sosyal hizmet müdahale süreçlerinin tümünde bu hak temelli yaklaşımı benimsemeleri ve sosyal adaleti sağlamak amacıyla çalışmaları hedeflenir |
Mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları; insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri çerçevesinde gerçekleştirebilme |
Bölümümüz eğitiminde Genelci Sosyal Hizmet Yaklaşımı temel alınır. Bu Yaklaşım, problem çözme ve güçlendirme odaklıdır, Bütünsel (holistik) ele alış esastır, İnsan ilişkilerinin önemine vurgu yapar, Çoklu düzeyde (bireyler, aileler, gruplar, organizasyonlar, topluluk ve toplumlar) değerlendirme ve müdahaleleri öngörür, Farklı alanlardan aktarılan bilgi temeline (örneğin, sistem kuramı, ekolojik bakış açısı, güçler perspektifi) dayanır ve Hem bireysel hem toplumsal sorunlar üzerinde birlikte odaklaşmayı (yoksul bir kişi – yoksulluk olgusu) sağlar |
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme
Sosyal politika ve sosyal refah hizmetleri bilgisini kullanarak müracaatçılar yararına (birey, grup, toplum) sosyal politikaların planlanması ve hayata geçirilmesinde etkili olma.
Genelci sosyal hizmet bilgi ve becerisini farklı sosyal hizmet alanlarında (engellilik, yoksulluk, yaşlılık, çocuk, genç v.b.) bağımsız olarak uygulayabilme |
Bölümümüz eğitimi, sosyal hizmetin bilgi, beceri, değer üçlemesini öğretmeyi ve kavratmayı temel alır. Bu bağlamda eğitimde, sosyal hizmetin teorik derslere ve alan uygulamalarına dayalı kendine özgün eğitim modeli kullanılır. Teorik derslerde tartışmalar, vaka çalışmaları, rol oyunları gibi yöntemlerle öğrencinin analiz etme, eleştirel düşünme ve bağlantı kurma becerilerinin geliştirilmesi hedeflenir. Alan uygulamaları ise eğitim müfredatının yaklaşık %40’ını oluşturmaktadır. Bu uygulama ile öğrencilerin müracaatçı sistemlerini tanımaları, sosyal hizmetin bilgi ve becerilerini uygulayarak öğrenmeleri amaçlanır. |
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilme ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilme, analiz ve sentez yapabilme
Müracaatçının (birey, aile, grup, toplum) psiko-sosyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik ön değerlendirme yapabilme, etik ilkeler doğrultusunda müdahalede bulunabilme, müdahalenin etkililiğini ölçebilme, süreci ve sonucu raporlaştırabilmeyi içeren planlı müdahale sürecini gerçekleştirebilme; sosyal hizmete ilişkin kuram, yaklaşım ve modelleri bu süreçte kullanabilme
Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması yapabilme.
Sosyal hizmet uygulaması sürecinde müracaatçı sistemleri ile (mikro, mezzo ve makro düzeylerde) etkili iletişim kurma ve iletişim araçlarını kullanma (medya) bilgi ve becerisine sahip olma
İnsani hizmet örgütlerinde yönetim süreçlerini bilme ve çağdaş yönetim anlayışını benimseyerek uygulayabilme. Meslekler-disiplinlerarası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme; kurumlar arası ilişki, işbirliği ve eşgüdüm sağlayabilme ve ortak hizmet geliştirebilme
Alanıyla ilgili saptadığı ihtiyaçların karşılanması ve sorunların çözülmesi amacıyla proje planlama, uygulama, sonlandırma, değerlendirme ve sonuçları ilgili taraflarla paylaşma |
Bölümümüz eğitiminde öğrencilerin araştırma süreçlerini öğrenmelerine ve bizzat uygulamasına önem verilmektedir. Bu anlamda eğitim, öğrencilerin araştırma yapma ve bunu kullanma bilgisi ve becerisine sahip olmasını amaçlar. |
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler; kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar geliştirilmesine katkı verme
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirme ve bilimsel araştırma sürecini yönetebilme |
Bölümümüz eğitiminde öğrencilerin alanla ilgili güncel gelişmeleri takip etme, öz farkındalık geliştirme ve öğrenme süreçlerini yaşam boyu sürdürmesi hedeflenir. |
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve bu anlayışı yaşam boyu sürdürebilme
Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level)
|