Görev Tanımları ve İş Akışları

KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Görev Tanımı:

Sosyal Hizmet Bölümünün kalite güvence sistemine ilişkin kalite çalışmalarının planlanması, dokümanların hazırlanması ve raporlaması

İş Akış Planı:

  • Başkent Üniversitesi 2016-2023 Stratejik Planı doğrultusunda Sosyal Hizmet Bölümü stratejik hedefleri ve bu hedeflere ulaşmayı sağlayacak planları belirler.
  • Her akademik yılın başında Sosyal Hizmet Bölümü 2023-2033 Stratejik Planı doğrultusunda hedeflerin belirlenmesine yönelik toplantı düzenler.
  • TS EN ISO 9001/2015 Kalite Yönetim Sistemi, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) ve Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) ve Başkent Üniversitesi Kalite Yönetim Sistemindeki formlar ile (http://kalite2.baskent.edu.tr/) süreç takibi yapar.
  • Her yıl kaliteye ilişkin bölüm öz değerlendirme formları hazırlanıp üniversite kalite koordinatörlüğüne sunar.
  • Yıllık performans raporu hazırlar.
  • Yılda 1 kez TSE tarafından düzenlenen dış tetkik, üniversite tarafından düzenlenen iç tetkik sürecine hazırlanır ve katılır.
  • Risk tabanlı süreç takibi yapar.
  • Bölümdeki akademik ve idari personelin kurum içi, kurum dışı kalite ile ilgili eğitimlere katılımını organize eder.
  • İç paydaş (SB1- FRM05) ve dış paydaş (SB1-FRM06) memnuniyet anketini yapar, raporlar ve sonuçlarını bölüm web sayfasında yayınlar.

Koordinatör: Öğr. Gör. Dr. Zilan UĞURLU

 

ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE DEĞİŞİM PROGRAMLARI KOORDİNATÖRLÜĞÜ/  ERASMUS VE HUSBİK KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Görev Tanımı:

Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerinin Erasmus + ve HUSBİK öğrenci eğitim ve staj hareketliliği konusunda bilgilendirilmesi, başvurularının alınması, sürecin takibi ve rapor hazırlanması

 İş Akış Planı:

  • Her yıl, Uluslararası İlişkiler ve Değişim Programı Koordinatörlüğü’nden gönderilen takvimin duyurusunu bölüm panolarında, web sitesinde (https://shb.baskent.edu.tr/kw/index.php?dil=TR) ve sosyal medya hesaplarında (instagram: baskentsosyalhizmet, facebook: baskentuniversitesisosyalhizmet) duyurur
  •  Fakülte Koordinatörleri ile toplantıya katılır
  • Değişim Programları Yönergesi ‘ne uygun olarak öğrenci başvurularını alır
  • Başvurusu kabul olan öğrencilerin bilgilerini Bölüm Başkanlığı’na iletir
  • Öğrencilerin takibini yapar
  • Süreç sonunda rapor hazırlar ve “Kalite Koordinatörlüğü” ve “Bölüm Başkanı”na sunar.

Koordinatör: Doç. Dr. Seval Bekiroğlu 

 

YATAY-DİKEY GEÇİŞ PROGRAMLARI MUAFİYET VE İNTİBAK KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Görev Tanımı:

Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümüne Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ve Yatay Geçiş ile girmeye hak kazanan öğrencilerin daha önce alıp başarılı olduğu derslerin muafiyet ve yarıyıl/yıl intibak esaslarının belirlenmesi

İş Akış Planı:

  • Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ve Yatay Geçiş ile girmeye hak kazanan öğrencileri değerlendirir
  • Bu öğrencilerin muaf tutulacağı dersler ile almak zorunda olduğu dersleri ile ilgili incelemeyi yapar ve intibaklarını düzenler
  • Diğer yükseköğretim kurumundaki eşdeğer derslerin programdaki karşılıklarını belirlemek ve intibakları uygun görülenlerin not dönüşümlerini yapar
  • Bu doğrultuda ilgili öğrenciler için eğitim planı hazırlar ve Bölüm Başkanlığına görüş bildirir
  • Her yıl yapılan tüm işlemlerin raporunu “Kalite Koordinatörlüğü” ve “Bölüm Başkanı”na sunar.

Koordinatörlük Üyeleri: Doç. Dr. Seda Attepe Özden, Doç. Dr. Seval Bekiroğlu, Doç. Dr. Merve Deniz Pak Güre

 

PROGRAM GELİŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Görev Tanımı:

Program Geliştirme Kordinatörlüğü’nün temel amacı, Sosyal Hizmet Bölümü bünyesinde uygulanmakta olan her bir eğitim programının en iyi şekilde geliştirilmesi, değerlendirilmesi, izlenmesi ve iyileştirilmesini sağlamaktır. Program Geliştirme Koordinatörü, bu bağlamda lisans, tezli yüksek lisans ve tezsiz yüksek lisans olmak üzere üç ayrı programdan sorumludur.

İş Akış Planı:

  • Koordinatörlük, bu üç programın geliştirilmesi çerçevesinde her yıl tüm akademik sorumlularının dahil edildiği ihtiyaç analizi çalışması gerçekleştirilir
  • Ortaya çıkan ihtiyaçlar ışığında yapılan değerlendirmelere göre temel hedeflerin, içeriğin ve kullanılacak materyallerinin belirlenmesini ve geliştirilmesini sağlar.
  • Böylelikle her yıl bölüm öğretim elemanları tarafından değerlendirilmek üzere geribildirimlere ve güncel gerekliliklere bağlı olarak yeni güncellemeler önerir.

Koordinatörlük Üyeleri: Prof. Dr. Arzu İçağasıoğlu Çoban, Doç. Dr. Seda Attepe Özden, Dr. Öğr. Üyesi Emre Özcan

 

SOSYAL HİZMET MESLEK TOPLULUĞU KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Görev Tanımı:

Başkent Üniversitesi Sosyal Hizmet bölümü öğrencilerinin mesleki ve sosyal becerilerinin geliştirilmesi, sosyal hizmet ile ilgili konularda webinar, panel gibi çeşitli etkinliklerin gerçekleştirilmesi, etkinliklerin süreç takibi ve değerlendirme raporlarının yazılması.

İş Akış Planı:

  • Akademik dönemlerde bölüme yeni başlayan öğrencilere topluluğun tanıtımı yapılır
  • Topluluk başkanı seçimleri için sınıflarda duyuru yapılır
  • Aday öğrencilerin isimleri alınır ve sınıflara göre dağılıma dikkat edilerek öğrenciler topluluğa dahil edilir
  • Her güz döneminde genel kurul düzenlenir
  • Topluluk Yönetim Kurulunu oylama ile belirler ve Genel Kurul Tutanağı ve Genel Kurul İmza Listesi Kültür Hizmetleri Müdürlüğü'ne iletilir
  • Topluluk dönem başında toplantı yaparak düzenlenecek etkinlikleri planlar
  • Etkinlik planlandıktan sonra Bölüm Başkanı’nın onayına sunulur
  • Etkinlik ile ilgili materyaller (afiş, broşür vb.) etkinlik öncesinde Kültür Hizmetleri Müdürlüğü’ne iletilir
  • Etkinlik duyuruları bölüm internet sayfası ve sosyal medya hesaplarında paylaşılır
  • Dönem sonunda Etkinlik Değerlendirme Formu doldurularak Kültür Hizmetleri Müdürlüğü'ne iletilir

Koordinatörlük ÜyeleriProf. Dr. Arzu İçağasıoğlu Çoban, Arş. Gör. Selin Koçak, 3. sınıf öğrencisi

 

UYGULAMA DERSLERİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Görev Tanımı:

Sosyal Hizmet Bölümü Uygulama El Kitabına uygun olarak öğrencilerin uygulama derslerinin planlanması ve uygulanması

İş Akış Planı:

  • Staj tarihi ve takvimi belirlenir
  • Güz ve bahar döneminde uygulamaya gidecek öğrencilerin listesi hazırlanır
  • Öğrencilerin uygulamaya gidecekleri kurumlar ile iletişime geçilir
  • Öğrencilerin uygulama yapacakları kurumlar belirlendikten sonra öğrenciler, kurumlar ve eğitsel danışmanlara ilişkin liste hazırlanır
  • Öğrencilere kurumlarda uygulama yapabilmeleri için gerekli belgeler bölüm internet sayfası üzerinden duyurulur
  • Kurumlar ile gerekli yazışmalar gerçekleştirilir
  • Öğrencilerin sigorta girişlerinin yapılması için gerekli olan belgelerin ilgili birime iletilmesini sağlar
  • Kurumlardan onay yazısı geldikten sonra öğrenciler, kurumlar ve eğitsel danışmanlara ilişkin liste öğrencilere bölüm internet sayfası üzerinden duyurulur
  • Dönem başında eğitsel danışmanlar tarafından uygulama kurumları ziyaret edilir ve Uygulama Derslerinin Kapsam ve İşleyişine Dair Sözleşme imzalanır
  • Öğrencilerden Haftalık Uygulama Raporları istenir
  • Dönem sonunda Uygulama Değerlendirme Formu, Öğrenci Kendini Değerlendirme Formu ve kurum danışmanlarından Öğrenci Değerlendirme Formu doldurulur
  • Öğrencilere toplantıya katılım, raporların teslimi, değerlendirme formları ve sözlü notuna göre not verilir
  • Dönem sonunda kurum danışmanları, eğitsel danışmanların ve öğrenciler ile uygulama süreci ile ilgili görüşler alınır
  • Dönem sonu eğitsel danışmanlar ile Uygulama Dersleri Notlandırma Toplantısı yapılır ve toplantı raporlanır.

Koordinatörlük Üyeleri: Dr. Öğretim Üyesi Emre Özcan, Arş. Gör. Selin Koçak, 4. sınıf Öğrencisi

 

TANITIM  KOORDİNATÖRLÜĞÜ

 Görev Tanımı:

Bölüm tanıtım faaliyetlerinin planlanması, yürütülmesi, takibi ve raporlanması

 İş Akış Planı:

  • Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarının açıklanması sonrası rektörlük tarafından bildirilen tarihlerde tanıtım faaliyetlerinde görevlendirilecek öğretim elemanlarına ait çizelgeyi oluşturur.
  • Kanal B’de yapılan tanıtım faaliyetlerinin organizasyonlarını yapar (Doğru Seçim programı gibi).
  • Kariyer günleri kapsamında öğrenci ve çalışan kişileri bir araya getiren faaliyeti organize eder.
  • Bölüm tanıtım kataloğunu günceller.
  • Kurumlardan talep edilen tanıtım faaliyetlerini rektörlüğün onayı ile organize eder.
  • Her yılın Nisan veya Mayıs aylarında, devlet ve özel okulların rehberlik birimleri ile görüşülerek YKS girecek öğrencilere bölüm tanıtımı yapar.
  • Medya ve iletişim koordinatörlüğü işbirliği ile yazılı ve görsel medyada tanıtımlar gerçekleştirir. (instagram: baskentsosyalhizmet, facebook: baskentuniversitesisosyalhizmet)
  • Üniversite “Tanıtım Ofisi” ve Fakülte “Kurumsal İletişim ve Tanıtım Fakülte Koordinatörlüğü” ile iş birliği yapar.
  • Dönem sonunda hazırlanan dönem sonu değerlendirme raporunu “Kalite Koordinatörlüğü” ve “Bölüm Başkanı”na sunar.

Koordinatör: Doç. Dr. Merve Deniz Pak Güre

 

MEDYA ve İLETİŞİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Görev Tanımı:

Bölüm web sayfasında eğitim-öğretim, araştırma faaliyetlerine, bilimsel ve sosyal etkinliklere güncel olarak yer vermek, bölümün sosyal medya hesaplarını aktif olarak kullanmanın yanında Başkent Üniversitesi Kurumsal iletişim Koordinatörlüğü (BUKİK) (https://bukik.baskent.edu.tr/kw/index.php), Sosyal Hizmet Bölümü Mezun İzlem Koordinatörlüğü, Sosyal Hizmet Bölümü Tanıtım Koordinatörlüğü ve Sosyal Hizmet MeslekTopluluğu Koordinatörlüğü arasında iletişim ve işbirliğini sağlamaktır.

İş Akış Planı:

  • Başkent Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü web sayfasını BUKİK tasarım önerileri doğrultusunda tasarlar
  • Bölümün web sayfasında yer alan bilgilerin değişikliği durumunda güncelleme yapar,
  • Bölüm tarafından düzenlenen öğretim, araştırma faaliyetlerini, bilimsel, sosyal etkinlik duyurularını ve bölüm öğrencileri tarafından hazırlanan gazeteleri bölüm web sitesi ve sosyal medya kanallarından paylaşır
  • Sosyal medya hesapları ve web sayfası aracılığıyla bölüm tanıtımında “Başkent Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü Tanıtım Koordinatörlüğü” ile işbirliği yapar,
  • Bölümün dış ve iç paydaşları arasındaki iletişimi güçlendirir ve sağlar (Örn. dış paydaş toplantıları ve bölüm yönetim kurulları).
  • Her dönem sonunda değerlendirme raporu hazırlar
  • Raporu “Kalite Koordinatörlüğü” ve “Bölüm Başkanı”na sunar.

Koordinatör: Doç. Dr. Merve Deniz Pak Güre

 

 MEZUNLARLA İLETİŞİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ

 Görev Tanımı:

Sosyal Hizmet Bölümünün lisans ve yüksek lisans programlarından mezun olan öğrencilerin güncel bilgilerinin takip edilmesi ve raporlanması

İş Akış Planı:

  • Her yıl mezun olan öğrencilerin iletişim bilgilerini Başkent Üniversitesi Mezunlar Derneği (BAŞMED) (http://www.basmed.org.tr/?dil=TR&birim=247&menu_id=20) verileri ve bölüm başkanlığının Yönetim Bilgi Sistemi'ndeki mezun otomasyonu üzerinden toplar
  • Planlanan Kariyer Günleri için farklı alanlarda çalışan mezun öğrenciler ile işbirliği sağlar
  • Öğrenci topluluğu koordinatörlüğü, tanıtım koordinatörlüğü ve medya ve iletişim koordinatörlüğü ile işbirliği yapar
  • Her yıl mezun durumundaki öğrencilere SB-1 FRM05 nolu formu uygular ve raporlar
  • Her yıl mezun olan öğrencilere mezuniyet tarihlerini takiben ilk ekim ayında mezun öğrencilerin mail adreslerine güncel bilgilerini sorgulayan formu online platform (Google Forms) üzerinden uygular ve sonuçları raporlar
  • Her 3 yılda bir, mezun öğrencilerin çalıştığı kurum yetkilisi tarafından SB-1 FRM07 nolu formu online platform (Google Forms) üzerinden uygular ve sonuçları raporlar
  • Her 5 yılda bir tüm mezun öğrencilerin mail adreslerine güncel bilgilerini sorgulayan formu online platform (Google Forms) üzerinden uygular ve sonuçları raporlar
  • Süreç sonunda rapor hazırlar ve “Kalite Koordinatörlüğü” ve “Bölüm Başkanı”na sunar.

Koordinatörlük ÜyeleriDoç. Dr. Merve Deniz Pak Güre, Arş. Gör. Gökben Kangalgil Balta